To A Mouse
Wee, sleekit, cowrin, tim'rous beastie,
O, what a panic's in thy breastie!
Thou need na start awa sae hasty,
Wi' bickering brattle!
I wad be laith to rin an' chase thee
Wi' murd'ring pattle!
I'm truly sorry man's dominion,
Has broken nature's social union,
An' justifies that ill opinion,
What makes thee startle
At me, thy poor, earth-born companion,
I doubt na, whiles, but thou may thieve;
What then? poor beastie, thou maun live!
A daimen icker in a thrave
'S a sma' request;
I'll get a blessin wi' the lave,
An' never miss't!
Thy wee bit housie, too, in ruin!
It's silly wa's the win's are strewin!
An' naething, now, to big a new ane,
O' foggage green!
An' bleak December's winds ensuin,
Baith snell an' keen!
Thou saw the fields laid bare an' waste,
An' weary winter comin fast,
An' cozie here, beneath the blast,
Thou thought to dwell -
Till crash! the cruel coulter past
Out thro' thy cell.
That wee bit heap o' leaves an' stibble,
Has cost thee mony a weary nibble!
Now thou's turn'd out, for a' thy trouble,
But house or hald,
To thole the winter's sleety dribble,
An' cranreuch cauld!
But Mousie, thou art no thy lane,
In proving foresight may be vain;
The best-laid schemes o' mice an' men
Gang aft agley,
An' lea'e us nought but grief an' pain,
For promis'd joy!
Still thou art blest, compar'd wi' me;
The present only toucheth thee:
But och! I backward cast my e'e,
On prospects dreaer!
An' forward, tho' I canna see,
I guess an' fear!
Robert Burns's Other Poems
Read this poem in other languages
This poem has not been translated into any other language yet.
Comments about this poem (To A Mouse by Robert Burns )
(12 July 1904 – 23 September 1973)
(March 26, 1874 – January 29, 1963)
(28 November 1757 – 12 August 1827)
William Butler Yeats
(13 June 1865 – 28 January 1939)
(27 October 1914 – 9 November 1953)
(January 6, 1883 – April 10, 1931)
Alfred Lord Tennyson
(6 August 1809 – 6 October 1892)
(16 August 1920 – 9 March 1994)
(10 December 1830 – 15 May 1886)
- The Saddest Poem, Pablo Neruda
- The Road Not Taken, Robert Frost
- A Little While, Dante Gabriel Rossetti
- Stopping by Woods on a Snowy Evening, Robert Frost
- If You Forget Me, Pablo Neruda
- Daffodils, William Wordsworth
- The Tiger, William Blake
- Do Not Go Gentle Into That Good Night, Dylan Thomas
- Fire and Ice, Robert Frost
- Invictus, William Ernest Henley
Poem of the Day
- List Of Loneliness, Margaret Alice Second
- When I Was With My Father, Naveed Akram
- Sow Your Seeds, Naveed Akram
- we never cry, Cee Bea
- Recipe To Live, Asma Riaz Khan
- Mind Over Matter (Scream), Joseph Archer
- Jesus among Us, michael hagwood
- Winterpoesie, Johann Joseph Clahsen
- Love the Spine, V P Mahur
- Vergißmeinnicht, Johann Joseph Clahsen